Várrom, tető, hegy... indulj!

Kéktúra

Kéktúra

A Szajki-tavaktól Sümegig

2015. október 26. - fovarosi.blog.hu

Napfelkelte a tavaknál, bélyegzés a füzetbe, és csodás giccsek Sümegen - 30 kilométer változatos tájakon át, a Szajki-tavaktól Sümegig.

Reggel ismét viszonylag korán, 7 óra körül elindultam, közel 30 km várt várt rám. A Szajki-tavak központját elhagyva, a fák között kelt fel a nap: 

fovarosi.blog.hu: 20150918-03-SzajkiTavak-670 - indafoto.hu

Egy behajtani tilos táblánál jobbra volt egy töltés, a tetején földúttal, itt felsétáltam, így a reggeli nap fényében tárult elém a legalsó, elmocsarasodott tó látványa:

fovarosi.blog.hu: 20150918-05-SzajkiTavak-670 - indafoto.hu

A tó után pár száz méterrel kereszteztem egy kettős földutat is, itt volt valaha a Zalabér - Batyk - Sárvár vasútvonal. Utána mocsaras, gazos erdei utakon folytatódott az út. Augusztusban a szedernek volt itt a szezonja, szeptember közepén főleg muslicákkal és keresztespókokkal találkoztam. Rém undorító volt, tele volt a hajamtól a cipőmig minden póhálóval, úgy néztem ki, mint Frodó a Banyapók barlangjában. Aztán elértem a Bögöte - Türje közötti aszfaltutat, utána már kicsit jobb lett a helyzet, és szebb az erdő. Különösen ez a magányában meghagyott fenyő egy fakitermelt részen:

fovarosi.blog.hu: 20150918-12-FelsoUjgatiErdo-670 - indafoto.hu

A gázvezeték nyiladékának keresztezése után nem sokkal viszont gondba kerültem: a K jelzés útját vasrácsos kerítés zárta el. Kinyitottam a drótakadályt, és átmentem, bár igencsak elkelne ide egy-egy fából ácsolt létra! Nemsokára elértem egy hatalmas fa tövében egy (a sokadik) vadászlest, majd a vasutat. Egy ideig a sínek mentén, majd egy sárga korlátos hídon át a sínek felett visz a jelzés.

fovarosi.blog.hu: 20150918-27-Vasut-670 - indafoto.hu

A híd után figyelni kell, a megyehatár táblák után balra betér a jelzés a fák közé. Pár lépéssel beljebb egy fán találjuk a bélyegzőt. A bélyegzés után cikk-cakkos, többször elkanyarodó szakasz következik, amíg ki nem érünk újra az aszfaltútra. A távolban felbukkanó falunak kéretik nem örülni, mert még előtte el kell kanyarodni jobbra, és egy hosszú földúton egyenesen végigmenni a Beretvás-dűlőn. Balra mocsaras táj, mögötte a távolban már látszik a sümegi vár.

fovarosi.blog.hu: 20150918-34-BeretvasDulo-670 - indafoto.hu

Észveszejtően távolinak látszik innen. A hosszú földút végén kiértem a túloldali aszfaltútra. Az útszéli kereszt...

fovarosi.blog.hu: 20150918-35-Aszfaltut-670 - indafoto.hu

..után balra kell kanyarodni: így kerültem ki a mocsaras részt. A felbukkanó faluba, Mihályfára így nem tértem be, de az újabb földút végén (és egy pici ér, majd egy kereszt érintése után) Kisvásárhely pici falvába érünk. 

fovarosi.blog.hu: 20150918-41-Kisvasarhely-670 - indafoto.hu

Az utcai zöld kutak vize nem ivóvíz! Viszont bátran csöngessünk be valamelyik lakóhoz, a kedves helybéliek szívesen adnak egy fél liter vizet. Sőt, 2015-ben egy új szállás is nyílt a pici faluban (Kéktúra vendégház, Kisvásárhely, Petőfi utca 29., Tel: +36 (30) 310-66-58). Innen már csak kb. 7 kilométer Sümeg, így ide is szervezhetjük a szállást, és másnap besétálunk Sümegre, és ott még vár(os)nézésre is marad idő hazautazás előtt. A bélyegzést se feledjük el, a bélyegző a falu közepén álló, barnára festett haranglábon található. 

Én nem itt szálltam meg, így a faluban csak vizet vételeztem, a falu végében egy kicsit ettem, aztán mentem tovább. Itt már inkább földek mellett, kevesebb fa között vezet ki a földút arra az aszfaltútra, amelyen a jelzés Sümegre visz be. Nagyon forgalmas út, kifejezettem utáltam itt kutyagolni. Nagyon javasolnám, hogy vigyék más útvonalon a jelzést, ez így életveszélyes!

fovarosi.blog.hu: 20150918-46-VeszpremMegye-670 - indafoto.hu

A nyílegyenes utolsó szakaszt már nagyon utáltam, így jó volt beérni Sümegre. Jobbra betérve ott a vasútállomás, nagyon szép bélyegzőjük van! Sümegi városnézésemről a következő posztban számolok be, addig itt egy megdöbbentően ízléses udvar a Darnay Kálmán utca elejéről...

fovarosi.blog.hu: 20150918-54-DarnayKalmanUtca1-670 - indafoto.hu

...és két kép az aznapi naplementéről:

fovarosi.blog.hu: 20150918-59-Naplemente-670 - indafoto.hu

fovarosi.blog.hu: 20150918-61-Naplemente-670 - indafoto.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kektura.blog.hu/api/trackback/id/tr87852172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thomas Dantes 2015.10.27. 16:30:36

A sümegi vár nagyon klassz, de hogy maga a város mennyire döglött kis porfészek, azért érdemes megnézni a várat persze.
süti beállítások módosítása